Up to 50% discount on traffic fines in Abu Dhabi
Now Reading
Up to 50% discount on traffic fines in Abu Dhabi

Up to 50% discount on traffic fines in Abu Dhabi

Those who do not avail of this discount offer will have to pay the full amount of the fines once the scheme ends

Avatar

The Abu Dhabi Police on Thursday said that traffic fines of up to 50 per cent will be offered to motorists in the emirate, local media reported.

There will be a 50 per cent discount on fines which will be available until June 22.

The police department is also offering a 35 per cent discount on fines if motorists make the payment within 60 days of committing the violation.

Those who make the payment 60 days after committing the violation, and until the end of the year, will get a 25 per cent discount on their fines.

 

View this post on Instagram

 

. أفادت #شرطة_أبوظبي بأنها توفر ثلاثة خيارات مختلفة للسائقين لتخفيض #المخالفات المرورية، الأول #تخفيض 50%، وينتهي #العمل به في 22 من يونيو المقبل، وتخفيض 35%، بشرط قيام المخالفين بسدادها مبكراً خلال 60 يوماً من ارتكاب >المخالفة، وتخفيض 25% في حال السداد بعد انقضاء 60 يوماً من تاريخ ارتكاب المخالفة إلى نهاية العام، منبهة إلى أنه في حال تجاوز #السائق هذه الخيارات، سيكون ملزماً بدفع #قيمة المخالفات كاملة. وقالت شرطة أبوظبي لـ«الإمارات اليوم» إن مبادرتها بشأن تجديد ملكية #المركبات المنتهية مع إلغاء عقوبة حجز المركبة والنقاط السوداء، بغض النظر عن دفع المخالفات المرورية والفحص الفني، تنتهي في 22 من يونيو المقبل، داعية السائقين إلى الاستفادة من هذه #المبادرة وكذا من مبادرة تخفيض المخالفات المرورية 50% التي تنتهي في 22 من يونيو المقبل أيضا. وتفصيلاً، دعت شرطة أبوظبي السائقين إلى الإسراع بتسديد مخالفاتهم خلال الفترة المحددة، وتسوية أوضاعهم القانونية، معربة عن تطلعاتها بأن يكون ذلك دافعاً لهم للحد من المخالفات المرورية، والالتزام بالنظم والقوانين التي ترعى حقوقهم وتكفل أمنهم وسلامتهم. وأكدت اهتمامها بتحفيز أفراد المجتمع على الالتزام بالنظم والقوانين، وتخفيف الأعباء المترتبة عليهم، وتمكينهم من تسوية أوضاعهم القانونية والحد من المخالفات. وأضافت أنها مددت في وقت سابق مهلة تخفيض قيمة المخالفات المرورية المرتكبة في إمارة أبوظبي قبل تاريخ 22 من ديسمبر الماضي، 50% لمدة ثلاثة أشهر مقبلة تنتهي في 22 من يونيو المقبل، مع إلغاء عقوبة حجز المركبة والنقاط السوداء. #رؤية_الإمارات #عين_في_كل_مكان #كورونا ‏⁧‫#الجميع_مسؤول_عن_الجميع‬⁩ #معاً_قادرين‬⁩ #خلك_في_البيت‬⁩ #لا_تشلون_هم‬⁩ #ملتزمون_يا_وطن #عطاء_في_عملي_وسلامه_في_بيتي

A post shared by رؤية الإمارات Emirates Vision (@evisionmn) on

The police added that those who do not avail of this discount offer will have to pay the full amount of the fines once the scheme ends.

In related news, in March, officials in the UAE said that driving licences will be renewed online notwithstanding fines, black points or pending eye tests.

Read: Motorists in the UAE can renew driving licences online

The renewal will be valid for one year from the date of issuance.

A similar injunction was also issued in March whereby motorists were allowed to renew their vehicles’ registration cards without having to visit a service delivery centre.

Read: Motorists can renew car registrations in UAE without testing vehicles, paying fines

You might also like


© 2021 MOTIVATE MEDIA GROUP. ALL RIGHTS RESERVED.

Scroll To Top